Mikä MustRead on?

MustRead on digitaalinen media, joka käsittelee politiikkaa ja yhteiskuntaa. MustRead aloitti julkaisutoimintansa 10. lokakuuta 2017. MustRead on poliittisesti riippumaton ja journalismin itsesääntelyelimen JSN:n jäsen.

10 syytä siihen, miksi MustRead on hyväksi media-alalle, journalismille ja demokratialle

Kenelle MustRead on suunnattu?

Kohderyhmämme ytimessä ovat Suomen keskeisimmät päättäjät ja vaikuttajat. Lisäksi haluamme tavoittaa mahdollisimman laajasti kaikki lukijat, jotka ovat syvällisesti kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista.

Millaisia juttuja teette?

Nostamme keskusteluun politiikan sisältöjä. Uskomme, että eri alojen osaamista ja ajattelutapoja yhdistämällä syntyy uutta. Kaivamme taustoja ja analysoimme, mutta ennen kaikkea katsomme eteenpäin.

Mikä on bisnesmallinne?

Olemme fokusoitu kohderyhmämedia. Tuotot tulevat tulee kaupallisista yhteistyösisällöistä ja tilausmaksuista.

Miten erotatte journalismin ja kaupallisen yhteistyösisällön?

Sisällöt erotetaan toisistaan JSN:n ohjeiden mukaisesti. Suurin osa MustReadin sisällöstä on yhteiskuntaa syvällisesti käsitteleviä juttuja – journalismia. Journalistiset sisällöt tehdään luonnollisesti journalistisin perustein. Kaupalliset yhteistyösisällöt merkitään ”kaupallinen yhteistyö + yhteistyökumppanin nimi”. Myös kaupallisten sisältöjen täytyy olla päättäjien kannalta relevantteja.

Missionne on, että Suomi tekisi maailman parhaat päätökset. Mitä se tarkoittaa?

Tuomme keskusteluun taustoja, analyyseja ja näkökulmia, joita päättäjät tarvitsevat työssään.

Miten MustReadin kohderyhmä on muodostunut?

Noin tuhannen ihmisen ydinkohderyhmämme perustuu yrityksemme näkemykseen. Kutsuttuina ovat europarlamentaarikot, valtioneuvosto, kansanedustajat, maakunta- ja kuntapäättäjiä sekä kansalaisjärjestöjen johtajia, päätoimittajia, mielipidevaikuttajia ja niin edelleen. Päivitämme kohderyhmäämme säännöllisesti.

Mikä on tilaushintanne?

MustReadin tilaushinta on 17,90 euroa kuukaudessa tai 189 euroa vuodessa. MustReadin voi tilata myös ryhmätilauksena, jos tilaajia on viisi tai enemmän. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Rekisteröinnissä on ongelmia, mitä teen?

On parasta tarkistaa ensin perusteellisesti sähköpostilaatikko. Onko vahvistusviesti mennyt esimerkiksi roskapostiin? Jos ongelmat jatkuvat, täytä palautelomake. Kiitos!

Minua ärsyttää kirjautua aina uudestaan sivustolle, mitä voin tehdä?

Kirjautumisikkunassa, kenttien alla on ”Muista minut” -laatikko. Jos tähän laittaa rastin, kirjautuminen muistetaan kyseisellä laitteella kahden kuukauden ajan. Tämä helpottaa jos saavut sivustolle yleensä uutiskirjeen tai Twitterin kautta.