Hanna Säntti nimitetty talousmedia MustRead Executiven vt. päätoimittajaksi

Uutiskirjeen muodossa ilmestyvä talousmedia MustRead Executive on saanut uuden vt. päätoimittajan. Tehtävään on nimitetty elokuun alusta 2020 Hanna Säntti.

MustRead
"Haluamme nostaa rimaa ja palvella lukijoitamme paremmin", sanoo Hanna Säntti. Kuva: Hanna Säntin kotialbumi

MustRead Executive pyrkii kiteyttämään aiheesta aina kaikkein tärkeimmän ja välttämään turhaa jargonia. Näen uutiskirjeen palvelujournalismina, joka onnistuu silloin, kun sisältö tönii lukijansa ajattelemaan uudella tavalla tai tuo esiin jonkin uuden näkökulman”, sanoo MustRead Executiven vt. päätoimittaja Hanna Säntti.

Hanna Säntti on kokenut talousjournalisti, joka on työskennellyt yhteiskunnallisen verkkomedian MustReadin toimituspäällikkönä vuodesta 2017. Sitä ennen hän on työskennellyt muun muassa tuottajana ja toimittajana A-studiossa sekä Talouselämässä.

MustRead Executive on helmikuussa 2020 perustettu talousmedia, joka ilmestyy sähköpostiin lähetettävän uutiskirjeen muodossa. MustRead Executiven missio on kertoa yritysjohtajille tärkeistä talousasioista nopeasti, tehokkaasti ja näkemyksellisesti – formaattina tiivis uutiskirje, joka on luettavissa vain 2–3 minuutissa. Medialla ei ole lainkaan erillistä verkkosivustoa.

MustReadin ensimmäinen päätoimittaja oli Raine Tiessalo, joka siirtyy heinäkuun lopussa Perheyritysten liittoon viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäälliköksi.

”Raine on tehnyt MustRead Executiven kehittämisessä hienoa pioneerityötä. Kun pohjatyöt on tehty hyvin, on helppo lähteä miettimään, miten voimme vielä nostaa rimaa ja palvella lukijoitamme paremmin”, näkee Hanna Säntti. 

MustRead Executive on suunnattu Suomen 500 suurimman yrityksen johtajille. Noin 5000 avainhenkilön kohderyhmä koostuu yritysten toimitusjohtajista, hallitusten ja johtoryhmien jäsenistä sekä merkittävistä omistajista.

MustRead Executive on saanut arvokkaassa ja vaikeasti tavoitettavassa kohderyhmässä hyvän vastaanoton. Toimitusjohtaja Ari Lämsä on tyytyväinen mediayhtiön uusimpaan aluevaltaukseen:

”Executive on lyönyt läpi kohderyhmässä erinomaisesti. Uutisirjeen avaa noin 20 prosenttia tavoittelemistamme yrityspäättäjistä. Haluamme hyödyntää saatua oppeja laajemminkin ja tulemme tuomaan markkinoille lisää vastaavanlaisia, uutiskirjeeseen pohjautuvia medioita”, suunnittelee Lämsä.

MustRead Executiven ansaintalogiikka perustuu yhteistyökumppanuuksiin. Jokaisella MustRead Executive -uutiskirjeellä on yhteistyökumppani, jonka kaupalliset sisällöt ovat asianmukaisesti merkittyinä mukana uutiskirjeessä. Kaupalliset sisällöt laatii MustRedin kaupallinen osasto. Kokonaisuutena uutiskirje on kuitenkin journalistinen – päätoimittajansa henkilökohtaisesti kokoama ja lähettämä.

Kahden viikon välein julkaistava MustRead Executive on kuluneena keväänä käsitellyt yritysten ylimmän johdon näkökulmasta tärkeitä kysymyksiä, kuten toimitusjohtajan valintaa tai innovaatioiden johtamista.

Tällä hetkellä MustRead Executive -uutiskirje on kesätauolla. Seuraava MustRead Executive keskittyy strategiseen johtamiseen. Kirje lähetetään toimituksen valitsemille vastaanottajille syyskuun alussa. Mahdolliset yritys- ja organisaatiotilaukset: executive@mustread.fi.

Lisää aiheesta:

Hanna Säntin esittely MustReadin sivuilla

Piditkö artikkelista?

Rekisteröidy ja kokeile MustReadia 14 päivää maksutta

Keskustelu

Anneli Larmo 10.6.2020 14:06
Onnea!

Jätä kommentti