Uusi yritysjohtajien erikoismedia ”MustRead Executive” aloittaa MustReadin yhteydessä – päätoimittajaksi Raine Tiessalo

Yhteiskunnalliseen laatujournalismiin keskittynyt MustRead perustaa uuden, yritysjohtajille suunnatun erikoismedian. MustRead Executiven johtoon on nimitetty kansainvälisesti kokenut talousjournalisti Raine Tiessalo. VAPAA LUKUOIKEUS

MustRead
Raine Tiessalo (keskellä) alkaa rakentaa MustReadin talousmediaa. Hänen seurassaan MustReadin osakkaat elokuussa 2019: Erkka Railo, Heikki Pursiainen, Anne Moilanen, Tuomas Arokanto, Ari Lämsä ja Heidi Hammarsten. Kuva: Essi Lehto / MustRead

”Uuden median missio on auttaa suomalaisia toimitusjohtajia ja muuta ylintä yritysjohtoa tekemään parempia päätöksiä”, kertoo MustRead Executiven rakentajaksi ja päätoimittajaksi elokuun alusta 2019 rekrytoitu Raine Tiessalo.

Tiessalon mukaan huippujohtajat ovat hyvin erityinen ammattikunta, jolle uusi erikoismedia pyrkii tuottamaan laadukkainta mahdollista journalismia.

”Olen vuosikausia himoinnut päästä rakentamaan korkean profiilin mediaa, jonka yritysjohtajat kokisivat työssään hyödylliseksi. Kohdennetusta journalismista on korvaamatonta hyötyä päättäjille toimialojen, markkinoiden ja kansainvälisen toimintaympäristön nopeassa murroksessa”, Tiessalo sanoo.

Raine Tiessalo on hankkinut journalistiset kannuksensa muun muassa globaaleja sijoittajia, suuryrityksiä ja finanssilaitoksia palvelevan Bloomberg Newsin toimittajana Helsingissä sekä pitkäaikaisena Ylen kirjeenvaihtajana Ranskassa. Viimeksi hän on työskennellyt johtajana viestintätoimisto Kreabilla kansainvälisten institutionaalisten sijoittajien ja yritysten viestintäoperaatioissa.

Raine Tiessalo. Kuva: Essi Lehto / MustRead

MustRead Executive soveltaa jutuissa globaalien uutismedioiden journalistisia periaatteita: ”Lukijan tulee päästä nopeasti asian ytimeen ja ymmärtää helposti mittasuhteita sekä syvempiä syy- ja seuraussuhteita”, Tiessalo suunnittelee.

Kuten MustReadin, myös MustRead Executiven journalismi on faktapohjaista, huolellisesti toimitettua ja tulevaisuuteen suuntautuvaa.

”MustRead tavoittaa jo hyvin muun muassa julkisen sektorin, puolueiden, etujärjestöjen ja yliopistojen johtajia. Yritysmaailman johtajien palveleminen huippulaatuisella ja terävästi fokusoidulla journalismilla on aivan yhtä merkityksellistä”, sanoo MustReadin toimitusjohtaja Ari Lämsä.

Lämsä korostaa, että lokakuussa 2017 toimintansa aloittanut, 11 henkeä työllistävä MustRead kykenee tarjoamaan uudella erikoismedialla hyötyä molemmille julkaisuille ja niiden kohderyhmille.

”Mediabrändeillä on vahvat keskinäiset synergiat niin myynnissä ja markkinoinnissa kuin teknisessä toteutuksessa ja konseptin kehittämisessäkin”, Lämsä toteaa.

MustRead Executiven seuraavat kuukaudet on varattu eri julkaisu- ja rahoitusmuotojen pilotointiin ja kokeiluun. Tavoitteena on kiihdyttää täysimittaiseen julkaisutoimintaan vuoden 2020 aikana.

Piditkö artikkelista?

Rekisteröidy ja kokeile MustReadia 14 päivää maksutta

Keskustelu

Heikki Hassi 12.8.2019 11:08
HIENOA!
Tällaiselle suomenkieliselle (niinhän?) medialle on tarvetta. Nyt ollaan liiaksi mm. vastaavan englanninkielisen median varassa, ja sitä tuntuu käyttävän turhan harva.
Menestystä hankkeelle.
sirpa nordlund 12.8.2019 14:08
Tämä on hieno siirto, MustRead! Itse toivon tämän julkaisun osaltaan parantavan päätöksentekoa ja riskinottoa: harkitut riskit oikeaan aikaan ovat parhaita tuloksentekokoneita!

Jätä kommentti