4minread
MustRead
MustRead
  • Etusivu
  • Artikkelit
  • Blogit
  • Uutiskirjeet
  • Keitä me olemme
  • Tilaa MustRead
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Tietoa MustReadista
MustRead

Kirjaudu sisään

Selaimesi näyttää olevan yksityisyystilassa, joten Muista minut -toiminnallisuus ei välttämättä toimi.

Tai rekisteröidy ilmaiseksi

Salasana unohtunut?

MustRead

Haku

  • Akatemia
  • Talous
  • Helsingin yliopisto
  • Energia
  • Ympäristö
  • Eduskuntavaalit 2023
  • Työmarkkinat
  • Talouspolitiikka
  • Sote
  • Ukrainan sota
  • Osuustoiminta
  • Sopimisen tulevaisuus
  • Tasa-arvo
  • Juridiikka
  • EU
  • Puolueet
  • Politiikka
  • Bryssel
  • Teknologia
  • Tiede
  • GTK
  • Viro
  • Terveys
  • Oppiminen
  • Varhaiskasvatus
  • Nuoret
  • Vaalit
  • Sosiaaliturva
  • Ikääntyminen
  • Koronavirus
  • Kulttuuri
  • Koulutus
  • Elintarvikkeet
  • Oulu
  • Ulkopolitiikka
  • Rahoitus
  • Jyväskylän yliopisto
  • Maakunnat
  • Yleinen
  • Digitalisaatio
  • Liikenne
  • Innovaatiot
  • Siirtolaisuus
  • Urheilu
  • Johtaminen
  • Tutkittua tietoa
  • Kaupungistuminen
  • Vaasan yliopisto
  • Turun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tilastoherätys
  • Yhden miehen oppositio
  • Verotus
  • Kolme pointtia
  • Podcast
  • Uusin tutkimus
  • Urheilubisnes
  • Totuuspalsta
  • Päivystävä dosentti
  • Myytinmurtaja
  • Kapitalismi
  • Pääoma
  • Päättäjän työ
  • Toimivat asuntomarkkinat
  • Tämä toimii!
  • Ylös kanveesista
  • MustRead Executive
  • Kirjasuositus
  • Eduskuntavaalit 2019
  • Katso kaikki
Future Cities

Kaupunkiliikenne sähköistyy, autoilta raivataan tilaa

Heidi Hammarsten19.8.2022 9:35

Kaupunkiliikenteessä tapahtuu sekä hitaita että nopeita muutoksia. Uusien raideyhteyksien suunnittelu ja toteuttaminen voi viedä kymmeniä vuosia, sähköpotkulaudat taas ilmestyivät kaupunkien kaduille pyytämättä ja yllätyksenä lähes yhdessä yössä.

Niinpä tiedämme jotakin siitä, miten kaupungeissa liikutaan ensi vuosikymmenellä, mutta yllätyksiäkin voi tulla. Tässä kirjeessä omat arvionsa kehityksestä ja sen ajureista kertovat infra-alan työelämäprofessori Kalle Vaismaa, Lahden kaupunkikehitysjohtaja Olli Alho, Maas Globalin toimitusjohtaja Sampo Hietanen ja Rambollin johtaja Jukka-Pekka Pitkänen.

  • Akatemia
  • Talous
  • Helsingin yliopisto
  • Energia
  • Ympäristö
  • Eduskuntavaalit 2023
  • Työmarkkinat
  • Talouspolitiikka
  • Sote
  • Ukrainan sota
  • Osuustoiminta
  • Sopimisen tulevaisuus
  • Tasa-arvo
  • Juridiikka
  • EU
  • Puolueet
  • Politiikka
  • Bryssel
  • Teknologia
  • Tiede
  • GTK
  • Viro
  • Terveys
  • Oppiminen
  • Varhaiskasvatus
  • Nuoret
  • Vaalit
  • Sosiaaliturva
  • Ikääntyminen
  • Koronavirus
  • Kulttuuri
  • Koulutus
  • Elintarvikkeet
  • Oulu
  • Ulkopolitiikka
  • Rahoitus
  • Jyväskylän yliopisto
  • Maakunnat
  • Yleinen
  • Digitalisaatio
  • Liikenne
  • Innovaatiot
  • Siirtolaisuus
  • Urheilu
  • Johtaminen
  • Tutkittua tietoa
  • Kaupungistuminen
  • Vaasan yliopisto
  • Turun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tilastoherätys
  • Yhden miehen oppositio
  • Verotus
  • Kolme pointtia
  • Podcast
  • Uusin tutkimus
  • Urheilubisnes
  • Totuuspalsta
  • Päivystävä dosentti
  • Myytinmurtaja
  • Kapitalismi
  • Pääoma
  • Päättäjän työ
  • Toimivat asuntomarkkinat
  • Tämä toimii!
  • Ylös kanveesista
  • MustRead Executive
  • Kirjasuositus
  • Eduskuntavaalit 2019
  • Katso kaikki
MustRead
  • Etusivu
  • Artikkelit
  • Blogit
  • Uutiskirjeet
  • Keitä me olemme
  • Tilaa MustRead
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Tietoa MustReadista
Palaute Tilaus- ja käyttöehdot Rekisteri- ja tietosuojaseloste Mobiiliapplikaatio Briefly in English Tietoa meistä
Vastuullista journalismia
Twitter Facebook

© Toinen Aatos 2017–2023

© Toinen Aatos 2023