Uusi talousmedia MustRead Executive perustuu täysin uutiskirjeeseen – ensimmäinen kirje lähetetty Suomen tärkeimmille yritysjohtajille

”Yritysten ylin liikkeenjohto ei ehdi lukea pitkiä jaaritteluja. MustRead Executive on kuin hissipuhe. Viestin pitää olla relevantti ja pääpointtien on tultava selväksi muutamassa minuutissa”, sanoo päätoimittaja Raine Tiessalo. VAPAA LUKUOIKEUS

MustRead
MustRead Executiven kehittäjät, toimitusjohtaja Ari Lämsä (vas.) ja päätoimittaja Raine Tiessalo Hotel Kämpissä. Kuva: MustRead

MustRead laajentaa toimintaansa aloittamalla uuden sisarjulkaisun MustRead Executiven.

Suomen tärkeimmille yritysjohtajille suunnatun MustRead Executiven lukuaika on 2–3 minuuttia. Torstaina 13. helmikuuta ilmestymisensä aloittaneella medialla ei ole erillistä verkkosivustoa. 

”Uutiskirjeestä ei klikata mihinkään, vaan uutiskirje itsessään on lopputuote. Uutiskirje on tulevaisuuden kiireisten ihmisten tapa kuluttaa mediaa. Uskon, että tulemme näkemään mediasisältöjen laajamittaisemmankin siirtymisen uutiskirjeeseen”, näkee päätoimittaja Raine Tiessalo.

MustRead Executive lähetetään sähköpostilla 500 Suomen suurimman  yrityksen johtajalle. Noin 5000 avainhenkilön kohderyhmä koostuu yritysten toimitusjohtajista, hallitusten ja johtoryhmien jäsenistä sekä merkittävistä omistajista.

Jokaisella MustRead Executive -uutiskirjeellä on yhteistyökumppani, jonka kaupallinen sisältö on mukana kirjeessä. Ensimmäisenä yhteistyökumppanina aloittaa työeläkeyhtiö Varma.

”Yhteistyökumppanien viestit ja journalistinen sisältö on luonnollisesti erotettu toisistaan. Suurin osa kirjeen sisällöstä on ajakohtaisia, kohderyhmää puhuttelevia, tiiviitä journalistisia juttuja”, kuvailee Tiessalo.

Kulmahuoneen uutiskirje

Kahden viikon välein julkaistava MustRead Executive käsittelee alkuvaiheessa yritysten ylimmän johdon näkökulmasta tärkeitä henkilöstöasioita, kuten toimitusjohtajan valintaan ja johtoryhmän ja hallituksen työskentelyyn liittyviä kysymyksiä.

”MustRead Executiven journalismin kaksi tukijalkaa ovat vankka data- ja tietopohja sekä merkittävissä johtotehtävissä näkemystä hankkineiden henkilöhaastattelut. Ensimmäisiin numeroihin olemme haastatelleet nipun Suomen huippujohtajia. Kolmella heistä on vaikutusvaltaa ja kokemusta yhteensä parissakymmenessä pörssiyrityksessä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo lähentelee 200 miljardia euroa”, Tiessalo avaa.

Journalismin oppinsa päätoimittaja Raine Tiessalo on hankkinut muun muassa kansainvälisen sijoittajauutistoimiston Bloomberg Newsin toimittajana sekä Ylen kirjeenvaihtajana Pariisissa.

MustRead Executive on yhteiskunnallisille päättäjille suunnatun, vuonna 2017 perustetun MustReadin sisarjulkaisu. Mediayhtiössä työskentelee tällä hetkellä 13 henkilöä.

MustReadin toimitusjohtaja Ari Lämsä näkee median ylipäätään kasvualana.

”MustRead Executive on meille johdonmukainen askel laajentaa tarjontaa. Kun muu media yhdistää toimituksia ja nimikkeitä, me kuljemme vastavirtaan. Tulemme päinvastoin lisäämään nimikkeitä ja hajauttamaan toimituksia. Jokainen yleisö ansaitsee oman lähestymistapansa, niin journalistisesti kuin vaikka jakelun osalta”, sanoo Lämsä. 

Erikoistumiseen uskova Lämsä ennakoi, että MustRead Executiven kaltaisia uutiskirjepohjaisia medioita nähdään tulevaisuudessa lisää.

MustRead Executive lähetetään maksutta toimituksen valitsemille vastaanottajille. Vuonna 2020 myös nykyisillä MustReadin lukijoilla on mahdollisuus tilata MustRead Executive maksutta. Tilauksen voi tehdä tästä linkistä. Muutoin uutiskirje ei ole yksityishenkilöiden tilattavissa. Mahdolliset yritys- ja organisaatiotilaukset: executive@mustread.fi.

Piditkö artikkelista?

Rekisteröidy ja kokeile MustReadia 14 päivää maksutta

Keskustelu

Tätä juttua ei ole vielä kommentoitu.

Jätä kommentti