Tinder ja Disney pelifirmojen päänsärkynä – kutistuva peliala hakee kasvua vanhoja pelejä tuunaamalla

Vielä muutama vuosi sitten uusia suomalaisia pelejä nousi tasaiseen tahtiin Yhdysvaltojen ladatuimpien sovellusten joukkoon. Nyt listakärkeen on vaikeampi murtautua ja pääomasijoittajat vaativat yhä enemmän. Menestyminen vaatii uudenlaista huippuosaamista ja myös luo sitä.

Raine Tiessalo
Vanhassa vara parempi. Jo useamman vuoden suosiossa olleiden pelien kehitykseen tarvitaan data- ja analytiikkaosaamista. Kuvakaappaus Clash of Clans -pelistä.

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin