Suomi vie elintarvikkeita edelleen selvästi vähemmän kuin tuo – nyt pitäisi tarttua mahdollisuuksiin, muistuttaa PTT:n Hanna Karikallio

Markkinoiden suotuisa kehitys on vihdoin saanut Suomen elintarvikeviennin kääntymään kasvuun, mutta on vienninedistämiseen panostettukin. PTT:n maa- ja elintarviketalouden vt. tutkimusjohtajan Hanna Karikallion mukaan Suomessa on yhä opittavaa siinä, miten elintarvikevientiä räätälöidään kohdemaan mukaan.

Kaisa Saario
Aasiassa on voimakasta kysyntää EU:ssa tuotetulle lihalle, sanoo PTT:n vt. tutkimusjohtaja Hanna Karikallio. "Suomessa panostetaan siihen, että ilmastovaikutuksia saataisiin pienennettyä. Tästä näkökulmasta Suomessa tuotetulla lihalla on kilpailuetuja vientimarkkinoilla jatkossakin."

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin