Seksikkäät startupit ja ihastuttavat innovaatiot syövät ilmatilan – professorin mukaan perustutkimus tarvitsisi maineenpalautuksen

Julkinen keskustelu tutkimuksesta, innovaatioista ja kaupallistamisesta menee herkästi hakoteille. Innovaatiot ja kaupalliset tuotteet edellyttävät perustutkimusta, suuria resursseja ja kaupallistamista. “Jopa ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää kaupallistamista”, muistuttaa professori Otto Toivanen.

Erkka Railo
Professori Otto Toivanen puolustaa perustutkimusta. "Ne keksinnöt, jotka pohjaavat parempaan perustutkimukseen, ovat arvokkaampia”, hän painottaa. (Kuva Aalto-yliopisto, Lasse Lecklin).

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta