Puolueiden välillä on suuria eroja siinä, kuinka paljon ehdokkaat maksavat itse eduskuntavaalikampanjastaan – ”Tässä on selkeä rakenteellinen ongelma”

Digitaaliset kampanjamuodot ja tiukempi vaalirahoituslainsäädäntö ovat pysäyttäneet eduskuntavaalien henkilökohtaisten vaalibudjettien kasvun. Ehdokkaat joutuvat silti käyttämään kampanjointiin niin paljon rahaa, että järjestelmään sisältyy korruption vaara. Tutkimuksen mukaan hyvä kampanja hyödyntää eri kanavia monipuolisesti ja ehdokkaiden ominaisuuksista kokemus on tärkein.

Erkka Railo
Tuntematon mies tutkii vaalikampanjajulisteita keväälllä 2007. Kuva: Flickr / Ilkka Jukarainen

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin