Peruskoulun arviointiin halutaan lisää ryhtiä – nyt samalla osaamisella voi saada jopa 2–4 numeroa heittävän arvosanan

Koulu vaikuttaa siihen, millaisia päättöarvosanoja niissä annetaan. Korkean osaamisen kouluissa arviointi suhteessa osaamiseen on tiukkaa ja heikomman osaamisen kouluissa löysempää. Opetushallitus aikoo panna peruskoulun arvioinnin uusiksi.

Anne Moilanen
Peruskoulun päättöarviointiin sisältyy suuri ongelma: se ei kohtele oppilaita yhdenvertaisesti. Opetushallitus yrittää parantaa tilannetta tarkentamalla useiden arvosanojen kriteerejä. Kuva: (CC0)

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin