MustRead vastaa pyyntöön – voit nyt ostaa yksittäisiä artikkeleita hintaan 2,99 euroa

MustRead aloittaa kokeilun, jossa yksittäisiä artikkeleita voi ostaa ilman pidempää sitoutumista 2,99 eurolla kappale. Yhteistyökumppanina kokeilussa toimii toinen uusi yrittäjä Pressdoor.

MustRead
MustRead aloittaa mikromaksut. Kuva: (Public Domain)

”Mahdollisuutta ostaa yksittäisiä juttuja on kyselty MustReadilta koko olemassaolomme ajan. Nyt voimme vihdoin todeta, että se on mahdollista”, iloitsee Tuomas Arokanto, MustReadin teknologiajohtaja ja osakas.

MustRead kokeilee loppuvuoden ajan, millaista kiinnostusta mikromaksaminen herättää. Tarvittaessa juttujen tarjontaa ja hinnoittelua muutetaan muun muassa asiakaspalautteen perusteella. Aluksi kaikki maksulliset artikkelit avataan ostettaviksi 2,99 euron kappalehintaan.

Näin ostat yksittäisen jutun

Pressdoor on nopea ja helppo tapa ostaa uutisia ja muita sisältöjä.

  • Mene MustReadin sivuilla sinua kiinnostavaan juttuun ja seuraa ohjeita.
  • Joudut syöttämään esimerkiksi luottokorttisi tiedot vain ensimmäisellä ostokerralla. Seuraavat ostokset teet kahdella klikillä.
  • Maksutapoina korttimaksu tai mobiilimaksu (veloitus puhelinlaskulle).
  • Voit palata sisältöön milloin tahansa ostamatta sitä uudestaan.

”Minä ainakin aion ostaa kaikki Roger Wessmanin jutut”, lupaa Pressdoorin toimitusjohtaja Marcus Riska painokkaasti MustReadin ja Pressdoorin päästyä kokeiluvaiheen jälkeen sopimukseen mikromaksujen toteuttamisesta.

Pressdoor on suomalainen startup, joka aikoo tuoda mikromaksuilla maksettavat digimedian pientuotteet kaikkien medioiden ja kuluttajien saataville. Yhtiön oivallus mikromaksujen tueksi on ”kumppanuusmarkkinointi”, jossa eri mediat voivat mainostaa toistensa juttuja ja saada tästä myös mainostuloja.

”Monet mediatalot ovat kiinni olemassa olevien printtitilaajien palvelemisessa. MustRead sen sijaan lähti käyntiin puhtaalta pöydältä ja pystyy toteuttamaan uutuuksia helposti sekä vaikuttamaan hyvänä, toimivana ja kannattavana esimerkkinä laajemmin mediakentällä”, kuvailee Marcus Riska.

Monet lukijat haluavat ostaa ja lukea valitsemiaan osia eri digimedioista hankkimatta koko sisällön kuukausitilausta.

”Parhaat jääkiekkoselostukset saattavat löytyä aivan toisesta mediasta kuin reportaasi Sörnäisten rantatien katutöistä”, Riska havainnollistaa.

MustReadin Tuomas Arokanto lupaa, että media aikoo jatkossakin kokeilla matalalla kynnyksellä uusia tapoja palvella asiakkaitaan:

”Olemme pieni ja ketterä toimija ja meillä on sekä kykyä että halua kokeilla uusia asioita.”

Piditkö artikkelista?

Rekisteröidy ja kokeile MustReadia 14 päivää maksutta