4minread
MustRead
MustRead
  • Etusivu
  • Artikkelit
  • Blogit
  • Uutiskirjeet
  • Keitä me olemme
  • Tilaa MustRead
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Tietoa MustReadista
MustRead

Kirjaudu sisään

Selaimesi näyttää olevan yksityisyystilassa, joten Muista minut -toiminnallisuus ei välttämättä toimi.

Tai rekisteröidy ilmaiseksi

Salasana unohtunut?

MustRead

Haku

  • Akatemia
  • Teknologia
  • Koulutus
  • Johtaminen
  • Digitalisaatio
  • Bryssel
  • EU
  • Hallitusneuvottelut
  • Politiikka
  • Puolueet
  • Tiede
  • Talouspolitiikka
  • Analyysi
  • Työmarkkinat
  • Sosiaaliturva
  • Talous
  • Sote
  • Terveys
  • Energia
  • Ympäristö
  • Verotus
  • Ulkopolitiikka
  • Ukrainan sota
  • Eduskuntavaalit 2023
  • Ikääntyminen
  • Tilastoherätys
  • Innovaatiot
  • Elintarvikkeet
  • Kulttuuri
  • Viro
  • Kansainvälinen oikeus
  • Ihmisoikeudet
  • Oppiminen
  • Siirtolaisuus
  • Kolme pointtia
  • Mielenterveys
  • Juridiikka
  • Rahoitus
  • Vaalit
  • Koronavirus
  • Nuoret
  • Sopimisen tulevaisuus
  • Liikenne
  • Oikaisu
  • Kirkko
  • Uskonto
  • Maakunnat
  • Eduskuntavaalit 2019
  • Uusin tutkimus
  • Osuustoiminta
  • Tasa-arvo
  • Varhaiskasvatus
  • Oulu
  • Yleinen
  • Urheilu
  • Tutkittua tietoa
  • Kaupungistuminen
  • Yhden miehen oppositio
  • Podcast
  • Urheilubisnes
  • Totuuspalsta
  • Päivystävä dosentti
  • Myytinmurtaja
  • Kapitalismi
  • Pääoma
  • Päättäjän työ
  • Toimivat asuntomarkkinat
  • Tämä toimii!
  • Ylös kanveesista
  • MustRead Executive
  • Kirjasuositus
  • Katso kaikki
Liikenne

Liikenteen verotuksen ongelma | Polttoainetta vai kilometrejä? | EU seuraa päästötavoitteita

Heidi Hammarsten18.4.2023 9:58

Liikenteen verotus kuuluu visaisimpiin pulmiin, joita tuleva hallitus saa eteensä ratkottavaksi: päästövähennystavoitteet, EU-sääntely, vaalien voittajapuolueiden linjaukset ja valtiontalouden tarpeet eivät ihan helposti yhdisty siistiksi paketiksi. Uudistuksiin patistaa sekin, että liikenteen verotulot vähenevät samaa tahtia kuin päästöt vähenevät. 

Mistä lähtökohdista puolueet ryhtyvät liikenteen sääntelyä hallitusohjelmaan kirjaamaan? Ensimmäisessä Liikenne-uutiskirjeessä tilannetta pohjustavat väistyvä liikenneministeri Timo Harakka ja Vattin tutkimusprofessori Tuomas Kosonen.

  • Akatemia
  • Teknologia
  • Koulutus
  • Johtaminen
  • Digitalisaatio
  • Bryssel
  • EU
  • Hallitusneuvottelut
  • Politiikka
  • Puolueet
  • Tiede
  • Talouspolitiikka
  • Analyysi
  • Työmarkkinat
  • Sosiaaliturva
  • Talous
  • Sote
  • Terveys
  • Energia
  • Ympäristö
  • Verotus
  • Ulkopolitiikka
  • Ukrainan sota
  • Eduskuntavaalit 2023
  • Ikääntyminen
  • Tilastoherätys
  • Innovaatiot
  • Elintarvikkeet
  • Kulttuuri
  • Viro
  • Kansainvälinen oikeus
  • Ihmisoikeudet
  • Oppiminen
  • Siirtolaisuus
  • Kolme pointtia
  • Mielenterveys
  • Juridiikka
  • Rahoitus
  • Vaalit
  • Koronavirus
  • Nuoret
  • Sopimisen tulevaisuus
  • Liikenne
  • Oikaisu
  • Kirkko
  • Uskonto
  • Maakunnat
  • Eduskuntavaalit 2019
  • Uusin tutkimus
  • Osuustoiminta
  • Tasa-arvo
  • Varhaiskasvatus
  • Oulu
  • Yleinen
  • Urheilu
  • Tutkittua tietoa
  • Kaupungistuminen
  • Yhden miehen oppositio
  • Podcast
  • Urheilubisnes
  • Totuuspalsta
  • Päivystävä dosentti
  • Myytinmurtaja
  • Kapitalismi
  • Pääoma
  • Päättäjän työ
  • Toimivat asuntomarkkinat
  • Tämä toimii!
  • Ylös kanveesista
  • MustRead Executive
  • Kirjasuositus
  • Katso kaikki
MustRead
  • Etusivu
  • Artikkelit
  • Blogit
  • Uutiskirjeet
  • Keitä me olemme
  • Tilaa MustRead
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Tietoa MustReadista
Palaute Tilaus- ja käyttöehdot Rekisteri- ja tietosuojaseloste Mobiiliapplikaatio Briefly in English Tietoa meistä
Vastuullista journalismia
Twitter Facebook

© Toinen Aatos 2017–2023

© Toinen Aatos 2023