Hankeyhtiö liikenneväylien rakentamiseen – parempi hallintomalli vai silmänkääntötemppu?

Liikenneväylien rahoittaminen nykyistä enemmän hyötyjiltä perityillä maksuilla voisi parantaa hankkeiden kustannus/hyöty-suhdetta, arvioi asiaa pohtinut työryhmä. Hankkeiden rahoittaminen kiinteistöjen arvonnoususta työryhmän ehdottamalla tavalla voisi sen sijaan hämärtää investointien todellisia kustannuksia valtiolle ja kunnille.

Roger Wessman
Yhtiömuodossa toteutetusta hankkeesta annetaan raportissa esimerkkinä länsimetro, joka tuskin on niittänyt mainetta esimerkillisellä kustannuskontrollillaan mallina Kuva: Petra Wessman (CC BY-SA 2.0)

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin