8 komissaaria, 30 sirpaleista lakialoitetta – kunnianhimoinen tavoite digitaalisista sisämarkkinoista on hajoamassa murusiksi EU-koneistoon

BRYSSEL. Digitaaliset sisämarkkinat voisivat olla yli 400 miljardin euron rahakone. Edistysaskeleita on otettu, mutta isot asiat ovat juuttuneet omiaan suojelevan etelän ja ketterän Pohjolan kiistelyyn. Euroopan on nyt päätettävä, mihin tehtävään se haluaa teknologian valjastaa.

Heli Satuli
"Euroopassa yritysten on todella vaikeaa skaalata toimintaansa isommaksi niin nopeasti, että niillä olisi mahdollisuus menestyä, sanoo Digital Europen pääjohtaja Cecilia Bonefeld-Dahl. Kuva: Euroopan parlamentti

Tämä sisältö näkyy vain tilaajille

Tilaamalla palvelun saat lukuoikeuden kaikkeen sisältöön.

Kokeile 14 päivää maksutta

Oletko ostanut lukuoikeuden tähän artikkeliin?
Kirjaudu Pressdooriin